Translate

tisdag 5 juli 2016

Lättskött hår

Det blir ytterligare en blogg om hårprodukter från skafferiet.

Mitt hår blir väldigt lätt tovigt och trassligt, men jag har hittat ett sätt att göra håret mycket mer lättskött och enkelt att reda ut.

Recept: Leave-in "balsam" spray

 Ingredienser:

Kokosolja
Olivolja
Vatten
E-vitamin
Några droppar valfri eterisk olja




Så här gjorde jag:
Jag hittade en gammal sprayflaska, blandade någon matsked av vardera olja, hade i en kapsel e-vitamin och några droppar eukalyptusolja.

Bara spraya på håret och borsta ur! Jag använder min älskade tangle teezer - den enda borsten som klarar av att reda ut mina tovor.

Kom ihåg: För mycket spray nära hårbotten kan få håret att se fett ut så försök att bara spraya på längderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar