Translate

torsdag 8 maj 2014

Läppbalsam



Jag har läst en massa olika recept på läppbalsam och bestämde mig för att testa själv. Jag gick till Kreatima och köpte rent bivax samt några små burkar.
Eftersom olika recept säger olika mängder av de olika ingredienserna höftade jag lite som vanligt och började med en pytteliten sats. Så här blev det till sist:


Recept: Läppbalsam

Ingredienser:

1 tsk bivax
2 tsk kokosnötsolja
2 tsk sheasmörsolja
ca 10 droppar (kanske för mycket) eterisk olja (Vanilj + YlangYlang och Lavendel)



Först smälte jag allt utom den eteriska oljan i vattenbad och när allt var smält och blandat droppade jag i Vanilj + YlangYlang och Lavendel. Sedan hällde jag upp blandningen i mina små burkar och lät dem svalna.
Den doftar väldigt mycket och med några droppar till skulle jag lika gärna kunna använda den som en fast parfym, men jag är nöjd ändå!

Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar