Translate

lördag 3 maj 2014

Reopening

Bloggen har varit död i 8 månader, men nu är det dags att öppna upp min virr-tuella dagbok igen. Jag har nämligen en ny hobby som jag bara måste skriva av mig om;

I februari hittade min vän, LM, en blogg där en tjej berättade att hon börjat tvätta håret med bakpulver. På bilden syns en tjej med fantastiskt hår och hon påstår att hon inte tvättat håret på 6 veckor och eftersom jag älskar att experimentera så MÅSTE jag bara testa detta direkt!! Vi hittar också en spännande oljerengöring för ansiktet (OCM) som ska hjälpa mot alla möjliga olika hudproblem. Testa testa!
Mitt hår har blivit
lockigare  sedan jag
började med No 'poo

Efter dessa första test blev jag intresserad av att lära mig mer om hur man kunde använda "giftfria" produkter istället för schampo och hudkräm och sedan dess har jag blivit en riktigt No 'poo-junkie! Vill du veta mer om vad No 'poo är kan du kika här.

Jag har testat och testat och testat och inte riktigt hittat rätt i någonting än, men jag tror att det beror mest på att jag inte har tålamod att hålla igång med något tillräckligt länge för att ge det en ärlig chans att ge effekt. Jag är i alla fall helt såld på idén och för att komma ihåg vad jag gör tänkte jag skriva mina "recept" här på bloggen. Fr.o.m. i morgon kommer jag, varje morgon kl 8:00, i en veckas tid, att publicera ett nytt recept. 

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar